1. IE browser is NOT supported anymore. Please use Chrome, Firefox or Edge instead.
2. If you are a new user, please register to get an IHEP SSO account through https://login.ihep.ac.cn/registlight.jsp Any questions, please email us at helpdesk@ihep.ac.cn or call 88236855.
3. If you need to create a conference in the "Conferences, Workshops and Events" zone, please email us at helpdesk@ihep.ac.cn.
4. The max file size allowed for upload is 100 Mb.
北京工业大学高能组

从原子物理到天文观测

by Prof. 晓红 崔

Asia/Shanghai
北京工业大学应用数理学院

北京工业大学应用数理学院

北京市朝阳区平乐园100号
Description
简介:崔晓红,工作于中国科学院国家天文台,副研究员。2005.9--2010.7,北京大学,天体物理,博士,2010.8--2012.9,中国科学院国家天文台,博士,2015.3--2016.3,哈佛-史密斯天体物理中心,HEAD,访问学者。 摘要:原子物理学是研究原子的结构、运动规律及相互作用的物理学分支,而天体物理是研究天体的性质及它们的相互作用,天体包括恒星,星系,行星,外部行星,宇宙的整体。天体现象是无法触摸的实验,但天体实验室的信号却带来了天体时空中原子的历程。本报告将结合原子数据库AtomDB的研究及地面宇宙线实验LHAASO进展,介绍天文未解之谜及如何用基本物理理论解释天文观测现象。