1. IE browser is NOT supported anymore. Please use Chrome, Firefox or Edge instead.
2. If you are a new user, please register to get an IHEP SSO account through https://login.ihep.ac.cn/registlight.jsp Any questions, please email us at helpdesk@ihep.ac.cn or call 88236855.
3. If you need to create a conference in the "Conferences, Workshops and Events" zone, please email us at helpdesk@ihep.ac.cn.
4. The max file size allowed for upload is 100 Mb.
北京工业大学高能组

引力波的波动性

by Prof. 锡龙 范 (武汉大学)

Asia/Shanghai
3304 (北京工业大学应用数理学院)

3304

北京工业大学应用数理学院

北京市朝阳区平乐园100号
Description
简介:范锡龙,武汉大学教授,教育部“青年长江学者”。格拉斯哥大学荣誉研究员,LIGO 科学合作组织成员, Kagra-武汉大学工作组组长, 湖北省天文学会副理事长。2016年基础物理学特别突破奖(因参与发现引力波与LVC成员一同分享)。主持国家自然科学基金优秀青年基金,湖北省自然科学杰出青年基金。 摘要:在历史上,光的衍射和干涉行为证明了光的波动性。 本次报告我将简要探讨引力波的波动性,介绍我们在利用引力波的泊松-阿拉果亮斑、引力波弱引力透镜效应以及引力波旋转效应研究引力波波动性的尝试,给出地面和空间引力波探测器对于引力波波动性探测方案的设计