1. IE browser is NOT supported anymore. Please use Chrome, Firefox or Edge instead.
2. If you are a new user, please register to get an IHEP SSO account through https://login.ihep.ac.cn/registlight.jsp Any questions, please email us at helpdesk@ihep.ac.cn or call 88236855.
3. If you need to create a conference in the "Conferences, Workshops and Events" zone, please email us at helpdesk@ihep.ac.cn.
4. The max file size allowed for upload is 100 Mb.
3–7 Jul 2017
威海学术中心
Asia/Shanghai timezone

研究所离退休系统的设计与实现

Not scheduled
20m
威海学术中心

威海学术中心

山东威海
分会报告 科研信息化管理与系统

Speaker

Mr 庆洋 于 (中科院高能所)

Description

研究所离退休办公室主要负责本所离退休人员各类信息的管理与维护、各类消息的传达通知等,这些任务主要靠人工完成。传统的人工完成存在很多问题:对这些信息的管理只是简单的EXCEL存档,信息易丢失且不易查询;传达各类消息通知往往通过贴公告栏、电话联系等方式,消息传达速度慢,工作量大;离退休员工查看个人工资、医疗报销等信息往往需要亲自去离退休办公室查看,十分不方便。为了满足研究所离退休办公室的实际需求,在LINUX系统下,以MySQL数据库作为后台数据库,用JAVA语言开发,基于B/S结构设计并实现了一套研究所离退休系统。本文对系统架构进行了详细阐述,提出并解决了系统开发过程中的一些实际问题。

Primary author

Mr 庆洋 于 (中科院高能所)

Presentation materials

There are no materials yet.